TRANSCENDENTALNA POJAVA I ROĐENJE SVEVIŠNJEG GOSPODINA KṚṢṆE.
NAKṢATRA ILI ZVIJEZDA ROĐENJA SVEVIŠNJEG GOSPODINA KṚṢṆE JE ROHIṆĪ [PREMA ZAPADNOJ ETIMOLOGIJI SAZVIJEŽĐE ALPHA TAURI, FIKSNA ZVIJEZDA ALDEBERAN].
U ASTRONOMSKOJ RASPRAVI POD NASLOVOM KHAMAṆIKYA LIJEPO SU OPISANE NAKṢATRE [SKUPINE ZVIJEZDA] U VRIJEME POJAVE SVEVIŠNJEG GOSPODINA KṚṢṆE.
KOMENTAR: Iako niko ne može ni približno procijeniti nepojmljive moći Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe, kao što je rečeno u śāstrama, niti smo generalno gledano obično kvalificirani za isto, jer praktički kupimo samo mrvice znanja iz Božanskog uma Śrī Vyāsadeva, ipak nekom velikom srećom i milošću, ponekada dobijamo priliku da upoznamo Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇu malo bolje, onoliko koliko to želimo u datom trenutku, te koliko nam bude dozvoljeno. To je obično pitanje naših karmičkih predispozicija, trenutne razine svjesnosti, naše prirode, truda i vremena koje ulažemo, svakodnevnog mantranja i seva koje obavljamo, kao i specijalno u zavisnosti od milosti i blagoslova Svevišnjeg Gospodina Śrī Kṛṣṇe, koje dobijamo preko ISKCON duhovnih učitelja svijeta, sādhua i śāstra.
Da se malo zadržimo na ovoj konstataciji oko sakupljanja mrvica znanja, da ne pomislimo kako je to možda malo preuveličano. Primjera radi, samo dio obimnih vedskih spisa, izvorne Purāṇe za ljudsku rasu sadrže 400 000 stihova, dok izvorne Purāṇe za Deve – polubogove sadrže 10 000 000 stihova. Tu je već suvišan svaki komentar oko toga koliki je naš kapacitet učenja i pamćenja, kada nekada pomislimo da smo već dovoljno proučili sve śāstre, da imamo velike kapacitete i potencijale, da smo jako napredni i da sve znamo. Poenta je, kada zaista postajemo napredni, uviđamo sve više koliko smo pali i kako u stvari baš ništa neznamo kako treba. Kaže se da već samo za jednu oblast obimnog vedskog znanja izloženog u Purāṇama, kao što su primjera radi vedska kosmologija i astrologija – obično treba najmanje tri ljudska života.
Da bismo barem dijelom postepeno proučili transcendentalnu Pojavu, rođenje i vedski horoskop Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe, kada se milostivo pojavi na planeti Zemlji, treba povelika doza milosti da bi uopšte došli do nekih početnih podataka, a pogotovo da ih uzmemo u razmatranje. Slično je i s transcendentalnim vedskim horoskopima mnogobrojnih ekspanzija Svevišnjeg Gospodina, Njegovih inkarnacija i Avatara, kao i velikih svetih osoba i predhodnih Ācārya, kao što su His Divine Grace Śrīla Bhaktisiddhānta Sarasvatī Ṭhākura Gosvāmī Mahārāja, His Divine Grace A. C. Bhaktivedanta Svāmī Śrīla Prabhupāda, kao i drugih predhodnih Ācārya. U najboljem slučaju, možemo pokušati proučiti barem neke od sekvenci, te početi razumijevati onoliko koliko nam je trenutno dostupno – tačnije koliko milosti i blagoslova dobijamo preko svojih duhovnih učitelja.
Postoje različiti podaci o transcendentalnoj Pojavi Svevišnjeg Gospodina, upravo zbog različitih uslovljenosti iz naših prošlih života, te različitih razina svjesnosti. Naime, vrlo vjerovatno je da neke stvari za nekoga ostaju vječno sakrivene, moguće zbog karmičkih ograničenja i zabrana iz prošlih života, te i drugih okolnosti. Znamo iz iskustva da mnoge osobe ne znaju ni tačno vrijeme svog rođenja, a neki čak nisu sigurni ni u datum, a šta onda tek reći za podatke o transcendentalnom rođenju i Pojavi na planeti Zemlji, Svevišnje Božanske Osobe Śrī Kṛṣṇe.
Najsigurniji put za provjeru ovakvih podataka Svevišnjeg Gospodina su razotkriveni vedski spisi i vaiṣṇavska literatura. Pored toga, svakako su dobrodošla i vjerodostojna iskustva i realizirano znanje velikih svetih mudraca iz drevnih vremena, kao i današnjih ISKCON duhovnih učitelja, te milostivih vedskih astrologa vaiṣṇava iz prošlosti, kao i sadašnjosti – jer nam oni pored ostaloga nastoje približiti golemo vedsko znanje, koje zadire u sve pore ljudskih aktivnosti i života uopšte, kako na gruboj-fizičkoj vidljivoj razini, tako i na suptilnim i duhovnim razinama.
Kṛṣṇa je aja – nerođen, kako se navodi u śāstrama, a ipak povremeno milostivo silazi u naš univerzum, te se pojavljuje i na našoj planeti Zemlji u materici žene ljudskog oblika, premda se prvo pojavljuje u srcima Svog oca i majke. Ali to su opet Njegovi prisni pratioci iz duhovnog svijeta, koji su također poprimili ljudski oblik života i pojavili se nešto ranije, da bi omogućili Svevišnjem Gospodinu da provede Svoje zabave na Zemlji i Svojim primjerom praktično pokaže kako se trebamo ponašati i za čim trebamo težiti u našim kratkim, ali jako dragocjenim ljudskim životima. Kratkim s aspekta trajanja života polubogova, a o Brāhminom životu da i ne govorimo, te i ostalih stanovnika na višim planetarnim sistemima. Već i sam protok vremena na nekim od viših planetarnih sistema je za nas intrigantan. Tako je 360 godina prema ljudskom računanju vremena jednako jednoj godini na nekim višim planetarnim sistemima, a na nekima još višim ta se razlika i dalje uvećava. Kako idemo prema obodu univerzuma izgleda da dolazi do svojevrsne transformacije vremena i prostora, drugačije rečeno, do dilatacije vremena.
Razmatrati samo neke tehničke detalje, ili neke astrološke aspekte o rođenju Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe, bez pravog razumijevanja Njegovih moći, te našeg vlastitog položaja u odnosu na Svevišnju Božansku Osobu, kao i o pravim razlozima pojave Svevišnjeg Gospodina, značilo bi i određeno nepoštovanje mnogobrojnih transcendentalnih osobina i energija Svevišnje Božanske Osobe Śrī Kṛṣṇe, te i puko traćenje vremena.
Mi nikada ne možemo narediti Svevišnjoj Božanskoj Osobi Śrī Kṛṣṇi da nešto učini za nas, to je nemoguća misija. Svevišnjem Gospodinu Kṛṣṇi možemo samo odati poštovanje kao što se savjetuje u Bhagavad-gīti — man-manā bhava mad-bhakto mad-yājī māḿ namaskuru [Bhagavad-gītā 18.65] i ponizno moliti da nam otkloni prepreke, opasnosti i usliši naše molitve. Zato su svojevremeno pred Pojavu Svevišnjeg Gospodina svi polubogovi odali poštovanje Svevišnjem Gospodinu klanjajući se pred Njim i zamolili Ga da preduzme neophodne korake, jer se Pojavom Svevišnjeg Gospodina odmah otklanja težak teret, koji su tada demoni stvorili na planeti Zemlji [a i sada je veoma slično]. Polubogovi su u svojim molitvama izjavili da će biti srećni, jer će na planeti Zemlji i rajskim planetama moći da vide oznake śańkha-cakra-gadā-padme — lotosa, školjke, topuza i diska, koji krase lotosova stopala Svevišnjeg Gospodina Kṛṣṇe.
TRANSCENDENTALNA POJAVA I ROĐENJE SVEVIŠNJEG GOSPODINA KṚṢṆE.
Nakon toga, u vrijeme povoljno za pojavu Gospodina, čitav univerzum su prožele odlike vrline, ljepote i mira. Na nebu se pojavilo sazviježđe [Nakṣatra] Rohiṇī i zvijezde poput Aṣwinī [*]. Sunce [Surya Nārāyaṇa], Mjesec [Candra] i druge zvijezde i planete su bili vrlo mirni. Svi pravci su izgledali izuzetno lijepo, a prekrasne zvijezde su treperile na nebu bez oblaka. Ukrašena gradovima, selima, rudnicima i pašnjacima, Zemlja je izgledala svepovoljno. Voda u rijekama je bila bistra, a jezera i velike vodene površine, puni ljiljana i lotosa, bili su neobično lijepi. Na drveću i zelenim biljkama, punim cvijeća i lišća i prijatnim za oči, ptice poput kukavica i rojevi pčela su počeli pjevati umilnim glasovima za zadovoljstvo polubogova. Čisti povjetarac je počeo duvati, donoseći zadovoljstvo čulu dodira i noseći miris cvijeća. Kada su brāhmaṇe, koji su vršili obredne ceremonije zapalili svoje vatre u skladu s vedskim principima, vatre su gorile postojano, neuznemirene povjetarcem. U trenutku kada se trebao pojaviti nerođeni Gospodin Viṣṇu, Svevišnja Božanska Osoba, sveci i brāhmaṇe, koje su uvijek uznemiravali demoni poput Kaḿse i njegovih sljedbenika, osjetili su duboki mir u srcu, a s višeg planetarnog sistema su se začuli zvuci timpana.
SMISAO: Gospodin izjavljuje u Bhagavad-gīti da su Njegova Pojava, rođenje i djelatnosti transcendentalni, te da onaj ko ih istinski shvati odmah postaje dostojan da bude prenijet u duhovni svijet. Gospodinova pojava ili rođenje ne nalikuju rođenju običnog čovjeka, koji mora prihvatiti materijalno tijelo prema svojim prošlim djelima. Gospodinova pojava je objašnjena u prethodnom poglavlju — On se pojavljuje po Svojoj miloj volji.
Kada je sazrelo vrijeme za pojavu Gospodina, sazviježđa su postala vrlo povoljna. Preovladavao je astrološki uticaj sazviježđa Rohiṇī, koje se smatra izuzetno povoljnim. Rohiṇī se nalazi pod neposrednim nadzorom Brahme, koji se rodio iz pupka Gospodina Viṣṇua i pojavljuje se u vrijeme rođenja Gospodina Viṣṇua, koji je u stvari nerođen. Prema astrološkom proračunu, pored pravilnog rasporeda zvijezda postoje povoljni i nepovoljni trenuci, koji nastaju zbog različitog položaja planetarnih sistema. U vrijeme Kṛṣṇinog rođenja, planetarni sistemi su zauzeli takav položaj da je sve postalo povoljno.
U to vrijeme je na svim stranama svijeta, istoku, zapadu, sjeveru i jugu, vladala atmosfera mira i blagostanja. Povoljne zvijezde su se mogle vidjeti na nebu, a u svim gradovima, selima, pašnjacima i umovima svih ljudi mogli su se opaziti znaci sreće. Rijeke su bile prepune vode, a jezera divno ukrašena lotosovim cvjetovima. Šume su bile pune lijepih ptica i paunova. Sve ptice u šumama su počele pjevati umilnim glasovima, a paunovi su počeli plesati zajedno sa svojim ženkama. Vjetar je prijatno duvao, noseći miris raznog cvijeća, a osjećaj tjelesnog dodira je bio vrlo prijatan. Domovi brāhmaṇa, koji su imali običaj da prinose ponude u žrtvenu vatru, postali su veoma prijatni za prinošenje ponuda. Zbog uznemirenja, koje su stvarali demonski kraljevi, žrtvene vatre u kućama brāhmaṇa su se skoro ugasile, ali brāhmaṇe su sada našli priliku da mirno zapale žrtvenu vatru. Pošto im je bilo zabranjeno da vrše žrtvovanja bili su jako uznemireni u umu, inteligenciji i djelatnostima, ali u trenutku Kṛṣṇine pojave njihove umove je ispunila radost, jer su s neba mogli čuti glasne vibracije transcendentainih zvukova koji su objavljivali pojavu Svevišnje Božanske Osobe.
Na dan rođenja Gospodina Kṛṣṇe u čitavom univerzumu je došlo do promjene godišnjih doba. Kṛṣṇa se pojavio u septembru [*], a ipak je izgledalo kao da je proljeće. Bilo je svježe, ali ne i hladno, a rijeke i jezera su izgledali kao za vrijeme śarata — jeseni. Lotosi i ljiljani cvjetaju tokom dana, ali mada se Kṛṣṇa pojavio u ponoć, ljiljani i lotosi su bili rascvjetani i zato je vjetar, koji je tada duvao bio veoma mirisan. Zbog uznemirenja koja je stvarao Kaḿsa, vedske obredne ceremonije su gotovo prestale. Brāhmaṇe i svete osobe nisu mogli mirno vršiti vedske obrede, ali sada su bili jako zadovoljni što mogu neuznemireno vršiti dnevne obredne ceremonije. Posao asura – osoba demonskog mentaliteta je da uznemiravaju sure — bhakte i brāhmaṇe, ali u vrijeme Kṛṣṇine pojave, bhakte i brāhmaṇe, nisu bili uznemiravani.
Kinnare i Gandharve — stanovnici raznih planeta rajskog planetarnog sistema su počeli pjevati povoljne pjesme, Siddhe i Cāraṇe [drugi stanovnici rajskih planeta] upućivati povoljne molitve, a žene Vidyādhara [također stanovnici rajskih planeta], zajedno sa Apsarāma [lijepe plesačice rajskog kraljevstva], radosno plesati.
KOMENTAR: U astronomskoj raspravi pod naslovom Khamaṇikya lijepo su opisana sazviježđa u vrijeme pojave Gospodina Kṛṣṇe.
POJAŠNJENJE ZA POSTAVLJENE OZNAKE [*] NA DVA MJESTA U TEKSTU
Kako već znamo iz iskustva, za pravilno razumijevanje pojedinih navoda u śāstrama, često će nam biti potrebno podosta truda, strpljenja, ali i neke karmičke predispozicije, te specijalno podosta milosti i blagoslova. Tako, da ovom prilikom navedemo neke pomalo intrigantne primjere, za koje već postoje racionalni odgovori, a za neke će tek nekada stići:
Navodi se mjesec septembar [*] kao mjesec transcendentalne Pojave Svevišnjeg Gospodina. Ovo u prvi mah može izgledati pomalo intrigantno, jer obično vedski mjesec Śrīdhara masa [Śrāvaṇa] zahvata period juli-august. Ali i nije, jer postoji racionalno pojašnjenje. U nekim godinama mjesec Śrīdhara masa [Śrāvaṇa] prema zapadnom računanju vremena zahvata mjesece juli-august kako je rečeno, a u nekima zahvata i dio septembra, zbog umetanja dodatnog mjeseca Puruṣottama Adhika Māse [dodatni ili interkalarni mjesec] što se dešava svake tri godine zbog izjednačavanja Solarnog i Lunarnog kalendara. Umetanje se vrši kada se nakupi razlika od 29 dana, 12 sati, 44 minuta i 2,865 sekundi između lunarnog i solarnog kalendara.
Dakle, vedska kosmologija, vedska astrologija, te vedski način mjerenja vremena i inače komplet sofisticirana vedska nauka je ono što stvarno funkcionira u praksi, znali mi za to ili ne. Na zapadu opet uglavnom imamo samo njihove nesavršene izvedenice, pa tako trenutno i skroz pogrešan način mjerenja protoka vremena. Između ostaloga, još uvijek u jednom dijelu svijeta imamo na snazi neprirodno pomicanje vremena u toku ljeta, što se prema informacijama s medija trenutno ispituje jednom sveobuhvatnom anketom, koja je u toku u svim državama EU i najvjerovatnije će biti uskoro zvanično ukinuto kao službeno, odnosno ostavljeno na izbor članicama EU. U nekim drugim državama svijeta pomicanja vremena inače nema kao u Indiji, a u nekima je ukinuto kao u Turskoj, a kako vidimo po pokretanju ove sadašnje ankete u EU i u još nekim državama se razmišlja o ukidanju istog zbog više razloga.
Ostaje nejasno i navođenje: “Na nebu se pojavilo sazviježđe Rohiṇī [Nakṣatra] i zvijezde poput Aśvinī” [*]. Ovo “… i zvijezde poput Aśvinī” nije baš jasno na šta se odnosi. Izgleda da nema neke baš očigledne implikacije, ali vjerovatno je da postoji racionalno objašnjenje i za ovo, koje tek treba razotkriti. Može biti da je to radi toga što su u ta drevna vremena radi precesije ekvinocija, Nakṣatre [zvijezde, asterizmi] zauzimale razlite pozicije u odnosu na današnje. Otvara se i pitanje upotrebe različitih Ayanāḿśi nekoliko hiljada godina prije nove ere i današnje tradicionalne Lāhiri Ayanāḿśe. Također, u nekim astrološkim programima, radi nesavršenosti programa, za ova drevna vremena potrebno je unositi jednu godinu ranije rođenje, da bi se dobili pravi podaci. Tako, ovo su samo primjeri, kako nije baš sve onako kako izgleda i kako se nama čini na prvi pogled, ma koliko da smo učeni. Ako nismo dovoljno pažljivi začas se možemo uplesti u naizgled različite prividne kontradikcije, ili pak uporno ostajati na vlastitim pogrešnim stajalištima.
Također, može da postoji još niz drugih nerazumijevanja oko transcendentalne Pojave Svevišnjeg Gospodina, ako djelimično proučimo samo neke od stihova, a neke ne. Tako, kada se u spisima kaže da je u vrijeme rođenja Gospodina Kṛṣṇe bio Pun Mjesec [Pūrṇimā], u stvarnosti je bio osmi dan opadajućeg Mjeseca, samo je Mjesec izgledao kao potpuno Pun na radost Svevišnjeg Gospodina. U Śrīmad Bhāgavatamu 10.3.7-8 rečeno: “Mjesec je bio preplavljen radošću i zato je Gospodinovom milošću mogao izgledati kao Pun Mjesec [Pūrṇimā], iako te noći nije bio Pun Mjesec. Da bi Svevišnjoj Božanskoj Osobi ukazao dobrodošlicu, opadajući Mjesec je od radosti postao Pun Mjesec.”
REFERENCES:
Canto 10: The Summum Bonum Chapter 1: The Birth of Lord Kṛṣṇa
Bhaktivedanta VedaBase: Śrīmad Bhāgavatam 10.3.1-5; 6; 7-8
Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.
His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Svāmī Śrīla Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for Kṛṣṇa Consciousness.
Stay Tuned. To Be Continued.